Vrolijk pasen/ gefeliciteerd met mij!!! - Reisverslag uit Wa, Ghana van Maartje Admiraal - WaarBenJij.nu Vrolijk pasen/ gefeliciteerd met mij!!! - Reisverslag uit Wa, Ghana van Maartje Admiraal - WaarBenJij.nu

Vrolijk pasen/ gefeliciteerd met mij!!!

Door: Admiraal

Blijf op de hoogte en volg Maartje

15 April 2006 | Ghana, Wa

En maar wachten en maar vragen hoeveel nachten hoeveel dagen wanneer ben ik jarig Mama wanneer ben ik jarig Pap zoveel dagen zoveel nachten zoveel spannende gedachten...

Kaarten brieven slingers taart en appelsap, mama papa zeg me toch hoeveel nachtjes slapen nog....
...
..
.

Nog 2....... nog 1....

Jajaja jajaja hiep hiep hoeraa
er is er eentje jarig
hiep hiep hoera
er deelt er eentje uit
hiep hiep hoera er geeft er 1 een feestje
met 2 violen en een trommel en een fluit (oftewel de tamtam)!!!

Helaas kunnen jullie niet genieten van hetgeen ik uitdeel en ook niet op mijn feestje komen maar toch gefeliciteerd met mij!!!

En natuurlijk Vrolijk pasen allemaal...

Dat je maar veel eitjes mag vinden, misschien zelfs nog eentje van vorig jaar als je geluk hebt!

Hier bij ons in Wa zit de paas stemming er ook al aardig in.. Ik heb een mooie paas/verjaardagsjurk laten maken (ben benieuwt of het wat word...) Met lange mouwen dus lekker zweten!

Gister op goede vrijdag hadden we een feestje in de Jambore nouw dat was echt helemaal toppie... Lang geleden dat we zo uit ons dak gegaan zijn van links naar rechts over de dansvloer gevlogen! Alle vierde jaars waaronder veel vrienden van ons hebben de laatse examens gehad dus dit was hun afscheidsfeest van het studeren in WA...

Morgen ga ik met Prisca (kok van Youth Alive) en Tessa naar de kerk.. Smorgens om 6uur verzamelen en dan met de motor naar de kerk... Ben benieuwt wat voor mis het zal worden, of er nu swingende paashazen op het podium staan in plaats van kerstengelen die achteruit vliegen...

Maandag is het een bijzondere dag, ja namelijk tweede paasdag (paasvestijn in Drunen) maar natuurlijk ook mijn verjaardag! Bij deze gefeliciflapstaart met mij!!! Worden we nog volwassen ook! Op die maandag is er een grote piknick georganiseerd voor alle mensen in Wa met hapjes en drankjes en muziek, dus dat wordt een mooi verjaardagsfeestje...

We hebben volgende week ook een beetje vakantie want de gehandicapten en de straatkinderen zijn allemaal richting huis gegaan, nu heb ik dus extra veel tijd om weer een lap tekst voor jullie klaar te maken... Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van mijn observatie analyse.. En denk maar zo, lezen is goed voor je!

Fijne paasdagen... Tot volgende week...

XXXjes van maartappeltaart...

  • 15 April 2006 - 15:01

    Tamara:

    Yeah...de eerste Maart! Bij deze alvast van harte!!! Geniet van je verjaardagsfeestje..ben benieuwd naar de verhalen! Geniet ervan meid!!!

  • 15 April 2006 - 15:28

    Vera:

    heeeey maart
    jij ook hele fijne paasdagen en veel plezier morgen met vroeg opstaan haha ik slaap lekker uit
    xxxies mij en al vast een hele fijne verjaardag maandag
    groetjes uit asten

  • 15 April 2006 - 16:10

    Jannetje:

    He Maartvandekaart!
    Dan gaat het er nu toch echt aankomen... mijn kleine zusje bereikt de volwassen leeftijd. (dat gaat snel van 11 naar 21) Ik ben benieuwd naar je nieuwe outfit (foto's!). Veel plezier op de picknick. Je eerste echte Ghanese verjaardag, spannend! Wij vieren het hier thuis natuurlijk ook een beetje. En omdat jij er niet bent (en kem trouwens ook niet, jij in de zon, kem in de sneeuw en ik... waarschijnlijk in de regen), mocht ik een kado uitkiezen (voor mezelf) om jouw verjaardag te vieren. Is het toch nog feest. Heb een leuke ketting en armband gekozen. haha, op jouw kado moet je nog een paar maandjes wachten (alhoewel..).
    In ieder geval een hele fijne pasen en alvast een fijne verjaardag!
    Kus van je zus!

  • 15 April 2006 - 16:25

    Mama:

    Jammer dat je daar geen behang hebt, twee streepjes nog Maartje en dan 21 jaar

    Vrolijk Paasfeest met een paasdienst en een vrolijke paaspicnick
    Liefs Mama xxx xxx x xxx

  • 15 April 2006 - 16:26

    Je Allerliefste Nichie Karin:

    hallo lieve bijna jarige maart.
    leuk joh een echte verjaardag/ pasen outfit, dat heb ik nou nog nooit gedaan om speciaal voor pasen kleren te kopen.
    zo te lezen heb je zin in je verjaardag haha, nou meid alvast een hele fijne verjaardag en een rustige week en ik lees het van de week wel weer die mooie verhalen van je.
    een hele dikke verjaardags kuss van mij en tot het volgende berichtjes

  • 15 April 2006 - 16:29

    Je Allerliefste Oom En Tante:

    hallo maartje,
    alvast van harte gefeliciteerd en heel veel groetjes van arjan rik maria en jan uit aastuh

  • 15 April 2006 - 18:01

    Ilke:

    hoi maart doe mij trouwens maar chocolade taart!!!!nee geintje! wat gezellig zal dat worden op je verjaardag...piknicken en lekker relaxen hmmm..ik ben dan ook lekker vrij en zal aan je denken als ik op het paasfestijn loop zodat ik een daar misschien wel een gepast kadootje voor je kan vinden!!heel veel plezier en alvast van harte!!!! xxx ilke

  • 15 April 2006 - 18:08

    Papa:

    Nog twee nachtjes slapen en dan...dan ben je jarig. De gelukzalige leeftijd van de volwassenen zal je bereiken. Maartje, Alvast gefeliciteerd. Pasen, het feest van licht in de duisternis. Er is één lichtpuntje; nog 3 maanden en dan mag je daar vaarwel zeggen en hier zal een hartelijke ontvangst zijn, daar kan je op rekenen. Geniet van wat komen gaat en ga met een volwassen manier je verjaardagsfeestje vieren.
    groetjes, je vader.

  • 15 April 2006 - 20:06

    Chamila En CO:

    Lieve maartje, een hele fijne verjaardag toegewenst en maak er iets heel moois van. Dikke kus van ons allemaal

  • 15 April 2006 - 20:19

    Chris:

    Hey Maart,

    jij ook hele fijne paasdagen en alvast gefeliciteerd met je B-day!!! Geniet ervan en we houden onze verjaardagen van dit jaar tegoed, zodat er volgend jaar dubbel gefeest mag worden ;)

    Dikke kus Chris

  • 16 April 2006 - 07:03

    Susan En Kees:

    Maartje van Harte met je 21ste verjaardag, maak er maar een flink feestje van.We genieten van al je verhalen.Ik hoop dat je mooi weer hebt net je verjaardag{haha}

  • 16 April 2006 - 09:50

    Nous & Dries:

    GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD!!!

  • 16 April 2006 - 13:19

    Kiki Goessens:

    Hey lieve Maart,

    Van harte gefeliciteerd met je birthday!! Ik wilde je eigenlijk een e-card sturen, maar wist niet meer zeker of het adres wat ik van je had, nog wel klopte. Dus doe ik het maar via deze weg! Jij nog hartstikke bedankt voor je lieve kaartje op mijn verjaardag; leuk dat je er aan hebt gedacht! En ik hou je aan je belofte dat we het nog onder het genot van een drankje vieren bij de vierdaagsefeesten!! Ik weet niet wanneer je terugkomt, dus laat even wat horen van je! Geniet lekker van je verjaardag daar, want die kans heb je niet vaak meer denk ik (of je moet met een leuke neger trouwen daar en lieve negertjes krijgen..). Nou meis, geniet er van en we houden contact!!

    Dikke kus

  • 16 April 2006 - 15:42

    Sanne En Jeroen:

    Het is wel nog niet zo ver.....maar toch alvast hartelijk gefeliciteerd dan! Maak er maar een echte Ghanese verjaardag van met een dansje op jouw in de Jambore!!! En vrolijk Pasen natuurlijk!
    Liefs Sanne en Jeroentje

  • 16 April 2006 - 18:05

    Ella:

    Hoi Maartje, een hele fijne verjaardag voor jou, zo te horen heb je het zeker leuk.
    Groet, Ella

  • 16 April 2006 - 20:34

    Jeanneke:

    He Maartje, gefeliciteerd met jouw verjaardag,
    Maak er nog een heerlijke tijd van daar in het verre Africa. Geniet,geniet,
    groetjes jeanne Derks

  • 16 April 2006 - 21:59

    Papa, Mama ,Kempke ,Jannetje. Kootje & Droepi, Guu:

    Wensen jou een fantastische 21ste verjaardag.
    Lang zal je leven.
    Lang zal je leven.
    Lang zal je leven,
    in de gloria,
    in de gloria,
    in de gloria.
    Hiep hiep hoera.
    Hiep hiep hoera.
    Hiep hiep hoera.
    Oh wat zijn wij heden blij Maarjtje is jarig Maartje is jarig.
    Oh wat zijn wij heden blij Maartje is jarig en dat vieren wij. Proficiat lieve schat een hele fijne verjaardag.
    Dikke kus van ons allemaal XXX XXX X XXX XXX X XXX XXX X

  • 16 April 2006 - 22:01

    Van Ons Allemaal:

    Papa, Mama ,Kempke ,Jannetje. Kootje & Droepi, Guu
    16 Apr 2006 23:59 uur

    Wensen jou een fantastische 21ste verjaardag.
    Lang zal je leven.
    Lang zal je leven.
    Lang zal je leven,
    in de gloria,
    in de gloria,
    in de gloria.
    Hiep hiep hoera.
    Hiep hiep hoera.
    Hiep hiep hoera.
    Oh wat zijn wij heden blij Maarjtje is jarig Maartje is jarig.
    Oh wat zijn wij heden blij Maartje is jarig en dat vieren wij. Proficiat lieve schat een hele fijne verjaardag.
    Dikke kus van ons allemaal XXX XXX X XXX XXX X XXX XXX X

  • 17 April 2006 - 07:42

    Janneke:

    Lang zal m'n lieve nichtje leven, lang zal ze leven,
    lang zal ze leven,
    lang zal ze leven,
    lang zal ze leven,
    lang zal ze leven,
    lang zal ze leven,
    lang zal ze leven... in de gloriaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Hieperdepiep hoera!!!! En nu zal ik maar ophouden met zingen aangezien jullie mijn zangtalent wel kennen (gehéél AFwezig inderdaad). Fijne verjaardag en tweede Paasdag in Ghana! Dat is weer eens een andere manier om 21 jaar te worden, liefs uit Grenoble!

  • 17 April 2006 - 09:05

    Diny & Peter Vd Heijden:

    Ha Jarige job,
    Ook vanuit het grijsbewolkte Bladel willen wij je van Harte feliciteren met je 21e verjaardag...
    Wij zingen mee uit volle borst "hieperde piep...Hera!!!"

    Have Fun bij de pick-nick!

  • 17 April 2006 - 10:19

    Isaac Uit Heusden:

    Zalig Pasen, heel veel succes met je project in Ghana, ik wens je een goede tijd en veel voldoening,groetjes aan iedereen .

  • 17 April 2006 - 11:05

    Jannetje:

    Lang zal ze leven
    langzal ze leven in de gloria,
    manelito oleee,
    broodje knofnof njetnjet,
    hankie pankie ching chang,
    twee violen en een trommel en een fluit,
    hiep hiep hiep hoera vandaag is maartje jarig,
    ei ei ei en we zijn zo blij,
    Oftewel: GEFELICITEEEEEEEERD!!!!
    Heel veel plezier vandaag!
    Liefs van je zus

  • 17 April 2006 - 13:24

    Kiki:

    Gefeliciteerd!!!!!!

  • 17 April 2006 - 18:45

    Lidwien:

    Hai lieve Maartje !!!

    Van HARTE gefeliciflapstaard,

    dat je in je volwassen dagen ook maar lekker dol mag blijven af en toe.

    ik trommel op mijn kleine jemwee een special "lang zal je LEVEN" van mij. Fijne dag verder. Ciau

    dag dag liefs Lidwien

  • 17 April 2006 - 20:06

    Tante Jo En Ome Klaas:

    JarigeMaartje
    Echt leuk je verhalen te lezen. Wat gaat de tijd snel, Nog 3 maanden en dan zit het er weer op. Hopelijk valt er nog veel voor je te genieten. Natuurlijk feliciteren wij je heel hartelijk met je 21ste verjaardag en wij wensen je nog een hele fijne tijd toe.
    Liefs en een hartelijke groet.

  • 17 April 2006 - 20:46

    Drunenaren Opgelet !!!:

    Maartje en alle lezers uit Drunen opgelet: Bij boekhandel Sikkers in Drunen zijn de ansichtkaarten van maartje te koop. 16 kaarten voor 4 euro, spotgoedkoop maar de opbrengst is voor het project van Maartje in Wa. Hoort zegt het voort en koop ze en stuur ze de wereld rond. succes groetjes de pa van Maartje.

  • 18 April 2006 - 06:50

    Harry & Joke:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven!
    Maatje van harte gefeliciteerd. Een dag te laat, maar niet minder gemeend.
    Wij hopen dat je er een fijne dag van hebt gemaakt.
    Heel veel groetjes van ons allemaal.

  • 18 April 2006 - 08:34

    Rudy:

    Maart, van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag... Ik hoop dat je ons kaartje hebt gehad... een hele fijne tijd nog daar doe ze de groeten van me....
    groetjes en drie dikke kussen Rudy

  • 18 April 2006 - 08:35

    Rudy:

    en bye the way sorry dat ik een dag te laat ben

  • 18 April 2006 - 10:13

    Evelien:

    Heej lieve meid!!
    hartelijk gefeliciteerd he, alweer 21 jaartjes. Had je gisteren al wel gesmst maar vind t altijd leuk om iets op je site te zetten haha! Mijn paasweekend was niet echt geweldig niet eens paaseitjes gezocht :( beetje gerust en nu weer aan t werk... nog ff meissie en je bent alweer thuis gaat echt super snel! geniet er nog maar even van want hier is t nog steeds geen lekker weertje, dikke kus!!

  • 18 April 2006 - 10:59

    Linda:

    Heej Maart,
    Van harte gefeliciteerd met je 21tigste verjaardag! Hoorde van Jan dat je het nog gezellig had gevierd!
    Nog een fijne tijd en ben sinds vandaag je huisgenootje niet meer.
    xx Lin

  • 18 April 2006 - 11:01

    Maria V:

    Dit maken we maar weer 1 x mee........


    Donderdag 4 mei a.s. om twee minuten en drie seconden over 01.00 uur.......



    is het dus :




    01:02:03 04-05-06



    dat maken wij nooit meer mee... het is maar dat je het weet
    dat is knap bedacht of niet?
    heb je een leuke dag gehad volwassen meid?
    veel liefs uit aaste

  • 19 April 2006 - 07:31

    Ome Ad En Tante Joesje:

    hiep hiep hoera, maartje is 21 jaar!!! ****gefeliciteerd****
    Nou dachten wij toch echt dat jij al jaaaaren volwassen was, tenminste aan je gedrag (grapje) te zien. Ik lees dat je je daar goed kunt vermaken met picknicks en swingende paasmissen. wij waren op honden "kraamvisite" bij tante Doortje en ome Nico. zij hebben weer twee Beagles, echt twee schatjes. Zo lief en vooral gehoorzaam ! Wij denken dat het stiekem geen Beagels zijn, ze blaffen nauwelijks, ze jatten geen paaseitjes, ze lopen niet weg en oh wonder ze luisteren, ongelooflijk !!! ze heten OLIVER EN SOPHIE.
    Hier gaat alles zijn gewone gangetje, werken en af en toe een feestje. Zaterdag 22 april hebben we weer gulden vlies dag, bij Kees en Susan, kunnen we weer eens lekker bijkletsen. Wij laten wel weer wat horen. tot dan dan. doeeieieiei GROETEN UIT HAARSTEEG

  • 19 April 2006 - 12:23

    Anke:

    Meid, nog van harte!! Ik zal eens gaan kijken bij Sikkers, ben erg benieuwd naar de kaartjes (als ze er nog zijn!). Maart kent namelijk zoveel mensen en er zijn zoveel mensen die jouw site lezen, wie weet!! Maar, ik ga kijken...
    Liefs, Anke

  • 19 April 2006 - 13:56

    Petra:

    Hey muts!!!!
    Hier dan even een berichtje vanuit het koude Nederland. En ja hoor, helaas ben ik echt op het vliegtuig gestapt en ben ik weer een van degene die hier in dit saaie Nederland aan alle regeltjes gaat voldoen. Klinkt wel erg negatief he, sorry!
    Red je het daar een beetje zonder mij? Ik mis het echt wel hoor, onze flauwe gesprekken en geweldige humor. Avondjes spot hangen en lol trappen. Jeetje, als ik er nu al aan denk, rolt er bijna een traan over mijn wang.
    Blijf ervan genieten daaro, want Nederland is echt niet zo speciaal!!!

    Ik mis je!!! Doei!

    Liefs en een stevige knuffel
    Petra

  • 20 April 2006 - 17:58

    Lieke:

    Lieve Maart,

    Nog heel erg gefeliciteerd met je verjaardag...heb je ons briefje nog gekregen.

    Hier in Nederland gaat het wel goed. Eerste dagen waren erg moeilijk...

    Maargoed, dinsdag vliegen Ellen en ik weer samen terug. Dan een paar dagen strand en dan zien we jullie snel...

    Dikke kus,
    Lieke

  • 22 April 2006 - 19:12

    Diny:

    Jeetje Maartje wat een reacties op je verjaardag. Onze sms nog ontvangen? Volgens mij vliegt nu de tijd voor jullie (en ons)Laat Ghan de komende weken (we denken niet meer in maanden) nog even goed op je inwerken.Op de site van tessa zag ik je in een prachtige jurk. Hartelijke groeten uit Hengelo; Hans en Diny

  • 26 April 2006 - 11:42

    Heidi:

    Dag lieve Maartje,

    Even een reactie van mij, om te laten weten dat ik het erg fijn heb gehad in jullie Wa tijdens mijn bezoek aan Petra. Ik heb me er gewoon eventjes thuis gevoeld en dat is mede namens jullie zo geweest! Heel erg bedankt daarvoor! Geniet nog even van de laatste tijd daar in het warme en bijzondere Ghana, want in Nederland wacht het gewone leventje weer. En die blijft nog wel even wachten.

    Liefs, Heidi

  • 29 April 2006 - 08:28

    Annie:

    Hoi Maartje, Tessa en Niels
    Inderdaad, ook voor mij geld: veel te lang geleden. Het is hier te druk geweest met alle voorbereidingen van onze EOF Ghana-dag. Heb nu dus weer een beetje "bijgelezen". Het verhaal is sowieso interessant en ik heb ook de foto's allemaal doorgeklikt, ga er straks een aantal uitgebreid bekijken, ik heb ze opgeslagen. Ook het verhaal (wat goed) over de kinderen en het werk wat je doet. Ga ik ook nog rustig voor zitten, ben er nu doorheen gesneld en daar is het te interessant voor. Nou Maartje, alsnog proficiat met je 21e verjaardag!!!! Ik heb begrepen dat de pakjes en brieven allemaal zijn aangekomen en overhandigd. Doe iedereen daar de groeten en tot ziens. Tot ziens, Liefs en groetjes, Annie

  • 30 April 2006 - 12:37

    Petra:

    Hey toppertje!
    Ik heb begrepen dat je nu in Accra zit. Lekker aan het genieten in Krokobyte denk ik! Super, veel plezier!
    Nog even een organisatievraag? Ik ben op zoek naar het mailadres van je ouders. Zou jij dit s.v.p. door kunnen geven. Of misschien als iemand anders dit heeft?
    Oke maart! Zet 'm op en houd te taai en bovenal geniet ervan!

    Liefs Petra

  • 30 April 2006 - 13:17

    Wendy:

    hey lieve maart!!

    hoe gaat het met jou? ik lees nu dat ik je verjaardag helemaal gemist heb...... ik schaam me nu wel........
    ff een vraagje; heb je nog hetzelfde nummer, want weet niet of mijn smsjes zijn aangekomen..

    geniet van alles!!!!

    kus

  • 02 Mei 2006 - 13:51

    Je Liefste Neef:

    hallo maartje kom je weer een keertje bij ons spelen als je thuis bent?

  • 02 Mei 2006 - 18:29

    Jannetje:

    Wauw Maart, wat een leuke foto's weer! En wat zit je haar gaaf! Maar zo te zien waren ze het er alweer aan het uit halen, jammer. En goed om een keer gezien te hebben hoe een begrafenis er daar aan toe gaat. En wat een schatje trouwens Alima, nu kan ik me iets voorstellen bij dat lieve stemmetje dat telkens weer de telefoon van je afpakt! Veel PP Plezier!!!
    Kus van je zus! xxx

  • 02 Mei 2006 - 20:19

    Mama:

    Halo schatje prachtige fotos heel mooi. Je kunt de lijnen in jou en Alima haar handtje heel goed zien, mooie kamaraden. Prachtige jurk en feestelijk oversprenkeld met bruisend nat op de 21ste verjaardag... helemaal ingewijd in de volwassenheid en meteen wat afkoeling.
    Fijn dat je het zo leuk gehad hebt en hele mooie fotos in krokrobite. En ja je vlechten zijn er weer uit , wat waren ze lang die vlechtjes.

    Heel bijzonder om bij een begrafenis te zijn, mooie fotos hoor.

    Heel veel liefs en geniet van alles wat je onderneemt kus mama xxx xxx x xxx

  • 02 Mei 2006 - 22:07

    Kemp:

    heeeeeeee zuster Ursula!! Echt mooie foto's, ziet er goed uit !! Frankrijk was toppie, als vanouds dus dan weet je t wel! Morgen krijg ik n verkorte cursus solex rijden, en waarschijnlijk koop ik er dan ook eentje, dus als je thuiskomt kunnen we gezellig rond touren!! Heel veel plesure nog, groetjes aan alima en de rest!! xxxxxx

  • 03 Mei 2006 - 07:38

    Vera:

    hey maart
    echt hele mooie fotows
    ik wil je wer het beste wensen en ik ben benieuwd naar je nieuwe spannende verhalen
    xxxxies je jongste nichie

  • 12 Mei 2006 - 10:23

    Nicole:

    eej maart,
    Geweldig verhaal. Het Lijkt lang, maar als je eenmaal aan het lezen bent, wil je het 2de deel ook gelijk. je wordt helemaal meegesleurd in je verhalen!
    Dikke x Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Wa

Maartje

Gewoonweg geweldig...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 834
Totaal aantal bezoekers 148490

Voorgaande reizen:

15 September 2005 - 13 Juli 2008

Mijn eerste reis

07 Oktober 2010 - 30 November -0001

Ghana 2010

Landen bezocht: